1 דקות קריאה
גילגולה של יחידה - ועיצובה
  • הטלפון הראשון דיבר על קנית דירה בת ארבעה חדרים בבני ברק והפיכתה ללא פחות משלוש יחידות דיור שיכסו את ההשקעה. ההתלבטות הייתה גדולה, מצד אחד הנטיה שלנו היתה לעצב שתי יחידות דיור גדולות ומזמינות, ולא קטנטנות ומבחינה מסוימת בעייתיות. נטיה זו נבעה מהאכפתיות של המשרד שלנו, שנוטה לחשוב על טובת הלקוח וביחוד לטווח הארוך. אבל הלקוח התעקש על שלוש יחידות דיור. ושרק כך הוא יכסה את השקעתו. לבסוף אחרי מחשבה מעמיקה הצלחנו לעצב שלוש יחידות מדהימות (למרות גודלן...) והלקוח היה מרוצה מאוד.

  • עובר יום והלקוח משתף אותנו בהתלבטות קשה, בין קנית הדירה המדוברת, לבין דירה אחרת קצת יותר גדולה, וביקש שנעצב גם אותה לשלוש יחידות. העבודה התחילה מחדש, שוב סקיצות ראשוניות ונסיון לדחוף בתוך דירה אחת בנויה בת ארבעה חדרים – שלוש יחידות דיור. היה שלב שחשבנו  שאולי נעצב שתי יחידות קצת יותר גדולות ומשרד אחד, אבל הלקוח לא הסכים, מבחינתו רק שלוש יחידות דיור באות בחשבון. בסופו של דבר לאחר חשיבה יצירתית וסיעור מוחות, הצלחנו להביא תוכניות ראשוניות של שלוש יחידות דיור חמודות גם לדירה השניה ו.......

  • עובר מעט זמן והלקוח משתף אותנו, שחוץ מהדירה שהוא רוצה לקנות, יש לו שטח קטנטן בחניה תת קרקעית מאווררת, שהוא יכול לבנות שם יחידת דיור נוספת, והוא מעונין שנעצב  גם אותה.

  • ירדנו לשטח ומיפינו אותו, ראינו שיש שם שתי קירות ושני צדדים פתוחים, היו שם צנרת עם ארון כיבוי אש, ונישה מאוד בולטת (שעשינו ממנה את הקצפת של היחידה). אחרי מדידות קדחתניות, הגענו למסקנה שהדבר אפשרי, והתחלנו לעצב. והפעם יש מאין, שמבחינה מסוימת יותר קלה, מאשר לקחת דירה בנויה  ולעצב אותה מחדש.

  • הסאגה ממשיכה, והלקוח מתקשר שהוא יורד מקנית הדירה, וכל התוכניות יורדות לטמיון. אבל את היחידה בחניון הוא כן מעונין לבנות. לצד האכזבה הראשונה מביטול תוכניות הדירה, עברנו לסיום תוכניות היחידה האחת ולבניתה.

  • ואז טלפון בשעות הערב, הקבלן פרק כבר את חומרי הבניה. והשכן הגיע ואמר שנדע שהוא מתכנן לבנות יחידה צמודה לקירות "היחידה שלנו", ובמקום שתכננו לעשות חלונות שם תהיה "יחידתו", מובן מאליו שצריך לשנות את כל התוכניות מההתחלה, וכל זה תוך יום יומיים, כדי שלא תתחיל שרשרת עיכובים והפסדים מכל הכיוונים.

  • אחרי לילה ארוך ולבן, היחידה החדשה קרמה עור וגידים ויצאה לאור עולם, בתקוה שזה הסיבוב האחרון, ולא יצוצו בעיות חדשות. ואכן התחלנו סוף סוף לראות את פירות עמלינו, כשלאט לאט אנחנו עוברים מהמחלקה של התכנון והעיצוב, למחלקת ההום סטיילינג האהובה. ולהלביש את היחידה בצורה מיטיבית ומושכת כדי שיקפצו עליה השוכרים, במחיר טוב.

  • ועל כך בכתבה הבאה

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.